Chcete přijímat televizní programy ze satelitu, například české a slovenské programy? Rozhodujete se zda zakoupit někde v prodejně satelitní komplet nebo vše objednat u odborného servisu který Vám zařízení dodá včetně montáže? Zde je pár rad a postřehů z praxe:

Investice do příjmu programů ze satelitu není ani při dnešních cenách elektroniky zanedbatelná, je tedy na zvážení zda se vyplatí ušetřit v někulikatisícové investici pár stokorun nákupem levného satelitního kompletu v supermarketu a nebo objednat celé zařízení u odborné firmy včetně montáže. Podívejme se na obě varianty řešení.

Nákup satelitního kompletu v prodejně:

  1. Satelitní komplet neobsahuje držák parabuly a často ani zdánlivé maličkosti jako je kabel scart, koax.kabel, konektory atd.
  2. Tyto komponenty musíme dokoupit zvlášť nebo nám je dodá montážní firma.
  3. Zakoupíme-li v supermarketu satelitní komplet, je zpravidla nutno objednat také odbornou firmu která provede montáž. Znamená to sice další finanční výdaj ale se zprovozněním satelitního kompletu svépomocí raději moc nepočítejme, snaha ušetřit se nám zde může snadno prodražit. Nastavení parabuly bez měřící techniky není u digitálního příjmu tak jednoduché a pokud máme komplet pro příjem dvou družic, pak pokusy o zprovoznění bez potřebných znalostí vedou často ke zbytečnému poškození některého z komponentů.
  4. Při poruše zařízení se kterou si nevíme rady vuláme odbornou firmu která zjistí závadu. Návštěvu technika ovšem musíme zaplatit, technik pouze zjistí příčinu závady a my samy si pak musíme odnést vadný díl k reklamaci do prodejny ve které jsme sat. komplet zakoupili. Firma která nám provedla jeho montáž zodpovídá pouze za svou práci a nemůže nést náklady spojené s vadou výrobku který nedodala. Nepočítejme proto s tím že když nám odborná firma zapojí satelitní komplet který jsme si sami koupili někde v prodejně, že v případě poruchy nám přijede zjistit závadu zdarma. To je omyl, firma svou práci odvedla dobře a není její vinou že nám vznikla závada na zařízení které jsme si dodali sami, jeho reklamaci musíme uplatnit u prodejce kde jsme jej zakoupili.

Objednali jsme si u odborné firmy kompletní dodávku celého zařízení včetně montáže:

  1. V tomto případě nám odborná firma dodá celé zařízení a provede jeho montáž. Záruka na zařízení je vždy 24 měsíců a to včetně práce. Je v zájmu každé firmy aby zařízení které dodala pracovalo spulehlivě a zákazník byl spokojen, máme proto záruku že nám bude dodáno kvalitní zařízení sestavené z komponentů které se v praxi osvědčily svou dlouhodobou spulehlivostí.
  2. Při poruše zařízení nemáte žádné dodatečné výdaje a starosti. Stačí jeden telefonát a odborná firma přijede a zcela bezplatně poruchu odstraní protože záruka se vztahuje na dodané zařízení včetně práce.

Rekapitulace výhod (+) a nevýhod (-) jednotlivých variant:

Nákup satelitního kompletu:
+ nížší pořizovací cena
- pořizovací cena není konečná a další výdaje nás mohou někdy překvapit
- k ceně kompletu musíme připočítat cenu za další potřebný materiál
- k ceně kompletu musíme připočítat cenu za odbornou montáž
- porucha zařízení znamená další výdaje a reklamace je zdlouhavá
- často nízká kvalita některých komponentů a tedy větší poruchovost

Kompletní dodávka zařízení odbornou firmou včetně montáže:
+ nemusíme do prodejny, firma nám dodá celé zařízení až domu a uvede jej do provozu
+ žádné další nepředpokládané výdaje, víme přesně konečnou cenu kterou zaplatíme.
+ jednoduchá a rychlá reklamace, firma nám odstraní závadu zdarma u nás doma.
+ kvalita dodaného zařízení a předpoklad dlouhodobě spulehlivého provozu
- vyšší pořizovací cena

Vyšší pořizovací cena kompletní dodávky oproti nákupu sat.kompletu je pouze relativní. V ceně zařízení je již zahrnuta i jeho montáž a jedná se tedy o cenu konečnou bez dalších výdajů a v praxi nás kompletní dodávka zařízení vyjde často levněji než nákup problematického sat. kompletu za "výhodnou" cenu.


Copyright © 2017 by qp